Na jakich grupach można przeprowadzać badania rynku medycznego?
Badania rynku medycznego to skuteczny sposób na to, by poznać oczekiwania interesariuszy oraz tworzyć produkty dokładnie spełniające ich oczekiwania. Co istotne dla koncernów farmaceutycznych, można przeprowadzać je nie tylko na grupach potencjalnych lub obecnych klientów. Do kogo jeszcze mogą być kierowane badania rynku medycznego?
Grupy interesariuszy
Wyspecjalizowane centra badawcze takie jak firma Biostat®, mają dostęp do dużej grupy respondentów. Dzięki temu badanie rynku medycznego może być skierowane m.in. do:
- lekarzy,
- pracowników recepcji oraz pozostałych pracowników jednostek obsługujących pacjentów,
- przedstawicieli oferujących produkty medyczne,
- liderów opinii w branży,
- konsumentów, którzy już korzystają z preparatów dostępnych w danej kategorii,
- potencjalnych klientów, którzy mogliby z nich korzystać.
Korzyści precyzyjnego doboru grupy respondentów
Badanie rynku medycznego musi być wiarygodne, tylko wtedy jego przeprowadzanie jest dla koncernów opłacalne. Jak jednak upewnić się, że rzeczywiście takie będzie? Można to zrobić przede wszystkim dzięki skierowaniu go do odpowiedniej grupy respondentów, w zależności od tego, jakie pytania chce się uzyskać.
Aby poznać nisze rynkowe, koncerny często decydują się na konsultacje z ekspertami branżowymi, którzy znają nie tylko bieżący stan sektora, ale również dysponują przewidywaniami na najbliższe miesiące.
Natomiast w przypadku wprowadzania produktu, badanie rynku medycznego przeprowadza się na mniejszej próbie potencjalnych klientów. Pozwala to ocenić ich reakcje i tym samym szybciej zareagować, jeśli jakiekolwiek elementy identyfikacji nie zostały odebrane zgodnie z zamierzeniami.
Jak widać badania rynku medycznego można przeprowadzać na naprawdę różnorodnych grupach osób, w zależności od tego, odpowiedzi na jakie pytania chce uzyskać firma. W ich przeprowadzaniu pomaga Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat®, które na co dzień zajmuje się również zaawansowanymi projektami badań klinicznych i obserwacyjnych.