Na co zwracać uwagę przy współpracy z agencją badawczą?

Scroll to the next section Biostat. More than statistics.

Zastanawiasz się nad tym, czy nie zlecić firmie badawczej realizacji analizy rynku? Chcesz poznać najnowsze trendy w branży i wreszcie uczynić poważny krok w kierunku rozwoju swojego przedsiębiorstwa? Zanim przekażesz to zadanie przypadkowemu podmiotowi, zapoznaj się wcześniej z naszymi poradami. Dzięki temu na pewno nie popełnisz kosztownego w skutkach błędu.

Jak sprawdzić kompetencje agencji badawczej?

Wiedzę firmy z którą chcesz współpracować zdołasz wstępnie zweryfikować już na etapie rozmowy telefonicznej. Zapytaj pracownika takiej firmy, jakie metody i techniki uważa za stosowne. Zadaj również pytanie o dotychczasowe doświadczenie agencji we współpracy z firmami działającymi w Twojej branży. Zwróć się poza tym z prośbą o przedstawienie rekomendacji ze strony Klientów, z którymi agencja badawcza już wcześniej miała okazję współpracować.

Przygotuj kompletny brief badawczy

Aby dana firma miała możliwość przedstawienia Ci spójnej koncepcji badania, musisz jej wcześniej dostarczyć brief badawczy. Zawrzyj w jego treści instrukcje dotyczące realizacji projektu. Napisz jakie cele chciałbyś osiągnąć dzięki realizacji badania. Wyodrębnij również misję i wartości swojej firmy oraz nakreśl specyfikę branży w ramach której działasz. Dzięki temu unikniesz ryzyka późniejszych nieporozumień. Firmie badawczej znacznie łatwiej będzie spełnić Twoje oczekiwania, jeżeli pozwolisz jej po prostu je poznać. Nie martw się, że cenne dane dotyczące strategii Twojego przedsiębiorstwa zostaną wykorzystane w sposób, który zaszkodzi Twojego biznesowi. Koniecznie podpisz wcześniej klauzulę o poufności.

Poproś o koncepcję metodologiczną

Po zapoznaniu się z briefem, rolą agencji badawczej powinno być zaproponowanie Ci koncepcji metodologicznej zawartej w ofercie. Zwykle zawiera ona między innymi następujące elementy:

1. Cele badania,

2. Obszar badawczy,

3. Populację, której dotyczy badanie,

4. Rozkład próby badawczej,

5. Metody i techniki zastosowane w badaniu,

6. Sposoby zapobiegania ryzyku projektowemu,

7. Uzasadnienie doboru metod i technik.

8. Pytania badawcze oraz ich powiązanie z metodologią,

9. Harmonogram realizacji,

10. Propozycje wyceny.

Cykliczne raportowanie postępu prac

Zapobiegnij w porę ryzyku opóźnień w realizacji projektu badawczego i obniżenia jakości badania na skutek pośpiechu. Na etapie sporządzania umowy zaproponuj agencji badawczej, aby systematycznie raportowała Ci stopień realizacji poszczególnych działań. Poproś także o wskazanie zaplanowanych sposobów kontroli jakości badania.

Podsumowanie

Firma badawcza, z którą podejmiesz współpracę powinna więc spełniać wszystkie przedstawione w artykule kryteria. Jeżeli tak się stanie będziesz mógł być pewien uzyskania wiarygodnych wyników i przydatnych rekomendacji.

Tagi

analizy rynku analiza rynku agencja badawcza firma badawcza agencje badawcze firmy badawcze
Badanie trendów konsumenckich. Jak efektywnie analizować zmiany na rynku? Jak wybrać agencję badawczą, która przyniesie realne korzyści? Rejestruj się do lekarzy online i ciesz się szybkim dostępem do specjalistów! Dobre nawyki dla serca Choroba zwyrodnieniowa stawów erecepta na wyciągnięcie każdej ręki Badania rynku – o czym warto wiedzieć? 3 sposoby na podniesienie wskaźnika NPS Ból łydki: czy to jest zapalenie żył? Co powinieneś wiedzieć na temat mitów dotyczących badań satysfakcji klientów? Najważniejsze pytania, które należy zadać w ankiecie sprzedażowej Jak wypromować ankiety online za pomocą ciekawych pomysłów dotyczących marketingu treści? Przeprowadzanie ankiet wśród klientów Kiedy jest odpowiedni czas na przeprowadzenie badań rynku nowych produktów? Na jakich grupach można przeprowadzać badania rynku medycznego? Ekspresowa ankieta online w zaledwie 24 godziny Ankiety w działalności biznesowej W jakim celu prowadzimy badania rynku i jak je przygotować? Erecepta krok po kroku e-Recepta - lekarzu sprawdź czego potrzebujesz, żeby wystawiać e-Receptę Centrum Badawczo-Rozwojowe – działania z korzyścią dla nauki i biznesu Badania marketingowe – czym są? Analizy statystyczne – wielopoziomowa statystyka dla przedsiębiorców, naukowców oraz instytucji publicznych Badania ankietowe - kreuj ankietę samodzielnie Analiza statystyczna w medycynie Analiza segmentacyjna – co to takiego? Specyfika badań rynku farmaceutycznego Charakterystyka badań ankietowych Kreowanie wizerunku marki a badania rynku Badania rynku - badania nakierowane na współpracę z klientem O fundamentalnym badaniu rynku turystycznego Na co zwracać uwagę przy współpracy z agencją badawczą? Panel konsumencki jako narzędzie badania opinii społecznej Wpływ wskaźnika Customer Effort Score na rozwój firmy Przeprowadź analizę rynku i poznaj swoją pozycję w branży Badania marketingowe pozwolą zwiększyć zyski osiągane przez Twoją firmę Analizy rynku medycznego Dlaczego warto zdecydować się na analizy rynku medycznego? Analizy rynku konkurencyjnego - co musisz o nich wiedzieć? Brand awareness research – sposoby na weryfikację znajomości marki Nieoceniona rola badań User Experience (UX) Świadomość marki - metody badań Metoda nakierowana na uporządkowane badanie Badanie rynku na wspaniałą przyszłość Krok w krok za pomysłem specjalisty Zdrowe relacje lekarz-pacjent i ich znaczenie Jak sprawić, by gabinet medyczny był rentowny Na czym polega zastosowanie SurvGo w badaniu satysfakcji klientów? Czym jest segmentacja klientów? Ilościowy charakter badań rynku Opinia pozwala patrzeć w przyszłość Co poziom obsługi klienta mówi o przyszłości firmy? O zaletach przeprowadzanych badań O poprawności procesów badawczych Analiza dla farmacji to specyficzny typ badania Efekt przyjęcia koktajlowego a konkurencyjność Skuteczność badań marketingowych Biznesowe sposoby wykorzystania badań rynku Zdecyduj się na badanie rynku i bądź bezkonkurencyjny w swojej branży Badania rynkowe - zrozumieć zachowania klientów Po co firmie badania marketingowe? Czyli poznaj listę potencjalnych zastosowań Co to jest analiza rynku? Analizy rynku niezbędnym narzędziem każdego przedsiębiorstwa Wiedza z raportów rynkowych zwiększy konkurencyjność Twojego podmiotu Analizy rynku a kryteria metodologiczne
Badania ankietowe od 4 zł.